Gör ni hemsidor åt era kunder?

Vi erbjuder managed hosting – byråhosting som vi valt att kalla det – ni får er egen hostinglösning där ni själva kan ta betalt för webbhotellet som ytterligare inkomstkälla.
All bevakning, underhåll och hantering av era servrar och hostinglösningar sköts av oss, det enda ni behöver göra är att lägga in era kunder och fakturera dem. Ni får egna namnservrar (ns1.ert-företag.xx samt ns2) samt möjligheten till gratis SSL på alla hemsidor.

Beroende på antal kunder finns det olika lösningar men det finns ingen begränsning i antal kunder eller antal hemsidor mer än kapacitetsgräns i utrymme på den lösning ni väljer.

Kontakta oss för referenser.

Kontakta oss för att få veta mer

Vanliga frågor - vi har svaren!

Var finns servrar för byråhosting?

Detta varierar utefter behov, Sverige, Danmark och Nederländerna är platser vi använder.
Beroende på kapacitetsbehov kan lösningen baseras på så kallade VPS (man hyr en del av en server) eller helt egna servrar, ni kan hyra servrar av oss eller använda era egna.

Hur många kunder kan jag lägga in?

Detta varierar efter några parametrar
– Hur stor hemsidan är
– Hur välbesökt den är
– Hur tunga funktioner som finns på den

De allra flesta företagshemsidor är presentation av verksamheten och kanske en e-butik och den minsta lösningen klarar ett 50-tal av dessa till en kostnad om 1295kr per månad.
För mer exakt pris och offert – kontakta oss.

Kan vi erbjuda e-post till våra kunder?

Ja, detta kräver däremot en speciell lösning så att er e-postservrar inte listas som opålitlig eller som risk vilket gör att utsända e-postmeddelanden fastnar i skräpfilter.
De flesta företag har sina egna e-postlösningar eller köper dem från t.ex. Outlook Office365 och liknande så det behövs sällan, men om behovet uppstår finns tjänsten som tillägg.

Hur snabbt åtgärdas fel?

Beroende på vilket avtal, mellan en och tre timmar. Oftast redan direkt när vi eller ni upptäcker ett fel och rapporterar detta.
Fel vi åtgärdar är sådana som vi orsakat genom uppdatering eller förändringar. Beror felet på något som orsakats av inkompatibel kod, plugin eller mjukvara kan vi anlitas för att åtgärda det.

Kan vi branda hostingen i vårt namn?

Ja, allt i hostinglösningen pekar på ert namn, er logotyp och domännamn som grund.
Det enda som hänvisar till andra varumärken eller namn är inbyggda funktioner i t.ex. kontrollpanel som nämner mjukvaror eller motsvarande.
Det finns ingen reklam eller någonting i hostingen som ens nämner Sajtverket, inga länkar, ingen reklam.

Vad händer om en kundhemsida kraschar?

Ni kan rapportera detta till oss, vi undersöker varför den kraschat. Om det beror på vårt arbete sköter vi återställning och fix av problemet.
Om du själv eller kund orsakat felet genom t.ex. installation av inkompatibelt plugin eller förändringar i kod, kan du anlita oss för att åtgärda felet som extratjänst.

Kan jag ringa er dygnet runt vid fel?

Ja, om du har ett avtal där det ingår så har du tillgång till journummer dygnet runt. Logga in på ditt konto för att se detaljer.

Hur lång är bindningstiden?

Ingen alls. Du betalar i förväg för X antal månader och kan säga upp det när du vill. Ev. innestående ej påbörjade månader återbetalas vid uppsägning.